Odgovornost za izdelek v odnosu do potrošnika

Naše trgovsko podjetje (kot prodajalec, v nadaljevanju »prodajalec«) je kupcu kot potrošniku (v nadaljevanju »kupec«) odgovorno za zagotovitev, da je blago ob prevzemu brez napak. Prodajalec je zlasti odgovoren kupcu, da blago:

  • ustreza dogovorjenemu opisu, vrsti in količini ter kakovosti, funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugim dogovorjenim lastnostim,
  • je primeren za namen, za katerega ga kupec zahteva in s katerim se je prodajalec strinjal, in
  • To je dostavljeno z dogovorjenim priborom in navodili za uporabo, vključno z navodili za sestavljanje ali namestitev.

Prodajalec je odgovoren kupcu za to, da ima blago dogovorjene lastnosti

  • je primeren za namene, za katere se blago te vrste običajno uporablja, ob upoštevanju pravic tretjih oseb, zakonodaje, tehničnih standardov ali industrijskih kodeksov ravnanja v odsotnosti tehničnih standardov,
  • količinsko, kakovostno in po drugih lastnostih, vključno s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, ustreza običajnim lastnostim istovrstnega blaga, ki jih kupec lahko razumno pričakuje, tudi ob upoštevanju javnih izjav prodajalca oz. druga oseba v isti pogodbeni verigi, zlasti z oglaševanjem ali označevanjem,
  • je dobavljen s takšno dodatno opremo, vključno z embalažo, montažo in drugimi navodili za uporabo, kot bi jih kupec lahko razumno pričakoval, in da
  • kakovost ali oblika blaga ustreza vzorcu ali predlogi, ki jo je prodajalec predložil kupcu pred sklenitvijo pogodbe.

Prodajalca javna izjava iz prejšnjega odstavka pod točko b) ne zavezuje, če dokaže, da s to izjavo ni bil seznanjen ali da je bila ob sklenitvi pogodbe vsaj primerljivo spremenjena. pogodbe ali da ni mogel vplivati ​​na nakupno odločitev.

Prejšnji odstavek, ki se začne z besedami »Prodajalec odgovarja kupcu za to, da ima blago dogovorjene lastnosti...«, ne velja, če je prodajalec pred sklenitvijo pogodbe izrecno obvestil kupca. pogodbe, da se lastnosti blaga razlikujejo in se je kupec s tem izrecno strinjal ob sklenitvi pogodbe.

Če postane napaka opazna v enem letu po prejemu, se blago šteje za pomanjkljivo ob prejemu, razen če je to izključeno zaradi narave blaga ali napake. Ta rok ne teče v času, ko kupec blaga ne more uporabljati v primeru, da je napako upravičeno reklamiral.

Prodajalec je prav tako odgovoren kupcu za napake, ki so posledica nepravilne montaže ali namestitve, ki jo je izvedel prodajalec ali je bila izvedena na odgovornost prodajalca v skladu s pogodbo. To velja tudi, če je montažo ali namestitev izvedel kupec in je napaka nastala zaradi neustreznih navodil prodajalca ali ponudnika digitalne vsebine ali storitve digitalne vsebine, če gre za blago z digitalnimi lastnostmi.</ p>

Kupec lahko reklamira napako, ki se pojavi v roku dveh let od prevzema blaga. Sodišče priznava pravico do uveljavljanja napake tudi, če napaka ni bila prijavljena takoj po tem, ko bi jo kupec z zadostno skrbnostjo lahko odkril. Če je kupec pri prodajalcu upravičeno reklamiral napako, rok za uveljavljanje pravic iz naslova pomanjkljive izvedbe ne teče v času, ko kupec blaga ne more uporabljati.

Kupec ni upravičen do nobenih pravic iz naslova pomanjkljive izvedbe, če je napako povzročil sam. Napaka na blagu ni obraba, ki je nastala zaradi normalne uporabe ali, v primeru rabljenega blaga, obraba, ki ustreza obsegu prejšnje uporabe.

Napako lahko reklamirate pri prodajalcu, pri katerem je bilo blago kupljeno. Če pa je za popravilo določena druga oseba, ki je na lokaciji prodajalca ali na lokaciji bližje kupcu, bo kupec reklamacijo napake pri osebi, odgovorni za popravilo. Razen v primerih, ko je za izvedbo popravila imenovana druga oseba, je prodajalec dolžan vložiti reklamacijo na kateremkoli poslovnem mestu, kjer je možno prejeti reklamacijo glede na ponudbo prodanega blaga, oz. sedež podjetja. V primeru reklamacije je prodajalec dolžan kupcu izročiti pisno potrdilo z navedbo datuma reklamacije s strani kupca, vsebine reklamacije, načina obravnavanja reklamacije, ki jo zahteva kupec in kontaktnih podatkov kupca. informativno za obravnavo pritožbe. Ta obveznost velja tudi za druge osebe, ki so določene za izvedbo popravila. Reklamacijo, vključno z odpravo napake, mora obravnavati in o tem obvestiti kupca v tridesetih (30) dneh od vložitve reklamacije, razen če se prodajalec in kupec dogovorita za daljši rok. Če je rok iz prejšnjega stavka potekel neuspešno, lahko kupec odstopi od pogodbe ali zahteva razumno znižanje cene. Prodajalec je dolžan kupcu posredovati potrdilo o datumu in načinu obravnavanja reklamacije, vključno s potrdilom o popravilu in njegovem trajanju, oziroma, če obstaja, pisno utemeljitev zavrnitve reklamacije. Ta obveznost velja tudi za druge osebe, ki so določene za izvedbo popravila.

Dokler prodajalec ne izpolni svojih obveznosti, ki izhajajo iz pomanjkljive izvedbe, kupec ni dolžan plačati neplačane kupnine ali njenih delov.

Če ima blago napako, lahko kupec zahteva, da se le-ta odpravi. Zahteva lahko dobavo novega brezhibnega blaga ali popravilo blaga, razen če je izbrani način odprave napake v primerjavi z drugim nemogoč ali nesorazmerno drag; To bo presojalo zlasti ob upoštevanju pomembnosti napake, vrednosti, ki bi jo imelo blago brez napake in vprašanja, ali je napako možno odpraviti z drugo vrsto popravka brez večjih težav za kupca. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če je to nemogoče ali pomeni nesorazmerne stroške, pri čemer upošteva predvsem pomen napake in vrednost, ki bi jo blago imelo brez napake.

Prodajalec bo napako odpravil v razumnem roku po uveljavitvi, tako da kupec ne bo imel večjih težav, upoštevajoč naravo artikla in namen, za katerega je kupec blago kupil. Za odpravo napake prodajalec prevzame blago na svoje stroške. Če je zaradi tega potrebna razgradnja blaga, katerega montaža je bila izvedena v skladu z naravo in namenom blaga, preden je bila napaka vidna, se prodajalec zaveže za razgradnjo blaga z napako in montažo popravljenega ali novega. blaga ali nosi s tem povezane stroške. Če kupec blaga ne prevzame v razumnem roku po tem, ko ga je prodajalec obvestil o možnosti prevzema blaga po popravilu, ima prodajalec pravico do plačila ležarine, pod pogojem, da v primeru, da stranki ne prevzameta blaga. dogovorili o višini honorarja, se šteje, da je običajni znesek dogovorjen.

Kupec lahko zahteva razumno znižanje cene ali odstopi od pogodbe, če

  • prodajalec je zavrnil odpravo napake ali je ni odpravil v skladu z zgornjim odstavkom (ki se začne z "Prodajalec bo napako odpravil v razumnem roku..."),
  • napaka se ponavlja,
  • napaka predstavlja bistveno kršitev pogodbe, ali
  • je iz izjave prodajalca ali okoliščin razvidno, da napaka ne bo odpravljena v razumnem roku ali brez večjih težav za kupca.

Ustrezen popust se določi kot razlika med vrednostjo blaga brez napake in blaga z napako, ki ga prejme kupec.

Kupec ne more odstopiti od pogodbe, če je napaka nebistvena; če se lahko domneva, da napaka ni nepomembna.

Če kupec odstopi od pogodbe, bo prodajalec kupcu brez nepotrebnega odlašanja vrnil kupnino po prejemu blaga oziroma po tem, ko mu kupec dokaže, da je blago odposlal.

Kupec je dolžan pred prvo uporabo blaga prebrati dokumentacijo, ki je potrebna za uporabo blaga, vključno z navodili za uporabo, varnostnimi navodili in drugimi navodili, ter natančno upoštevati te dokumente oziroma podatke v njih. V nasprotnem primeru tvega, da bo zaradi nepravilne uporabe blago poškodoval in napake ne bo mogel uveljavljati v skladu s svojimi pravicami iz naslova prodajalčeve odgovornosti za napake.

POZOR - ni nujno, da so navodila za uporabo vedno del dobave - npr. B. za izdelke s splošno znano vrsto uporabe. Pri zahtevnejših napravah pa je potrebno imeti navodila za uporabo, da lahko izdelek zaženemo v predpisan način (če navodila za uporabo manjkajo, jih je treba predhodno zahtevati).

Vsakemu artiklu je priložen davčni račun, ki služi kot dokazilo o nakupu. Kupec s podpisom na dobavnici/prejemnici potrdi prevzem blaga.

Oseba, ki ima pravico iz naslova pomanjkljive izpolnitve, je upravičena tudi do povrnitve stroškov, ki jih ima z uveljavljanjem te pravice. V tem primeru bo prodajalec kupcu povrnil predvsem stroške pošiljanja reklamiranega blaga na določeno prevzemno mesto do zneska, ki ustreza najcenejšemu načinu prevoza v lokalno prizadeti državi, v katero je bilo blago prodano. Prodajalec ne povrne stroškov hitre kurirske službe ali podobnega načina prevoza, ki je po svoji naravi bistveno dražji od običajnega načina. V tem primeru mora kupec prodajalcu predložiti dokument (ali njegovo kopijo), ki dokazuje stroške prevoza predmetnega blaga.

Če kupec uveljavlja pravico do povračila zgoraj navedenih stroškov, ki so utemeljeno nastali pri uveljavljanju pravice zaradi pomanjkljive izvedbe, pa je ne uveljavlja v roku enega meseca od preteka roka za prijavo napake, sodišče odloči. Ta pravica ne velja, če prodajalec trdi, da pravice do vračila ni uveljavljal pravočasno.

Nadaljnji postopek za pritožbe najdete tukaj.